blandat inlägg

Tjabba, nina här! Jag har tänkt jätte mycket nu, så jag tänker skriva mycket nu!

Okej vi börjar med nuet... jag sitter med en ansiktsmask som är super bra, det är både ansikts rengöring och ansiktsmask, man kan välja vilket av dom man vill ha! Jag har den produkten, ansiktsvatten, en produkt som tar bort finnar, och dessutom en ansiktskräm, märket är Neutrogerna.. Och är SJUKT bra.
Man känner sig fräsch & finnarna försvinner, och man får helt enkelt en fin hy utav dom, köp köp köp säger jag bara!





Kropps komplex & vikt
Och sen förut när jag stog och målade mina naglar inne i badrummet så började jag kolla mig i spegeln, och  kom o tänka på att det är så viktigt att tycka om sig själv, man behöver inte älska sig själv, men tycka om sig själv är så himla viktigt.
Om du inte gör det, försök att hitta något på din kropp eller med dig själv som är bra, eller som du tycker om.. tex ditt hår, eller dina händer, dina höfter, din mun, dina ögon?.. någonting tycker du om på din kropp.
Och sen är det såklart att man kan ha vissa komplex... jag har komplex med min kropp, och helt ärligt så tror jag nog att alla har något dom inte är nöjda med, sin vikt, sina höfter, sin näsa, " fettet på magen", sina fötter, någonting tror jag alla ogillar med sin kropp, det gör jag med, jag gillar inte alltid mina höfter tex, ibland tycker jag att dom stör när jag har tighta tröjor, eller mitt födelsemärke på mitt bröst, det stör jag mig sjukt mycket på, eller mitt lockiga hår, som ibland kan vara så sjukt irriterande, Ja, jag har några komplex, men man får lära sig att leva med dom, ingen är perfekt. Och dethär med vikten, alla snygga kroppar i skyltfönster,reklamer & i tidningar, tjejer TA INTE ÅT ER! Stå upp för er själva, tänk inte " jag är tjock jag måste banta!", bara för att ni ser någon dum reklam med en super smal tjej! alla är olika och jag hatar verkligen att i media världen ska man vara så perfekt, i reklamer & filmer och allt vad det nu är. Jag hatar dessutom mina vader, jag hatar dom, dom är stora, och har väldigt mycket muskler inte för att skryta alltså, men dom har det, dom är sjukt spännda.

Och mamma sa till mig att "muskler väger mer än fett!" , dvs att även om ni tränar mycket & fortfarande väger mycket, så spelar det ingen roll, vikten har INGEN betydelse, alltså det spelar ingen roll vad man väger.
Vissa är stora och väger mycket pga av FETT, men vissa är normalbyggda & väger mycket pga muskler... och det är bra att veta faktiskt!
HAHAHAHHAHA jag känner mig som värsta psyk tanten som skriver ut till ungdommar, men jag kännde för ett sånthär inlägg helt enkelt, så skönt att skriva av sig! 



Outfiten för imorgon ser ut såhär:


stickad tröja - gt
lila strumpbyxor - H&M


Blir trots allt 16 grader kallt & molnigt, yey äntligen höst!

Här är en bild på mammas & pappas rum haha!:

gick inte att ladda upp dom andra bilderna, men det här får duga!

& så jag just nu:
Plattat hår
Nymålade naglar
Ansiktsmask


hur orkade jag skriva dethär inlägget? var tacksamma era motherfuckers! PUUUUSS/ NINA

Kommentarer
Postat av: maja

det är bra att du skriver detta, det betyder så mycket för många och jag håller helt och hållet med!

Fortsätt som du gör, för det är otroligt bra! :)

2009-09-20 @ 23:36:12
Postat av: Emma

fint nagellack :) vart är det köpt? :D

Bra skrivet! (:

2009-09-21 @ 07:26:12
URL: http://emmamatildaolivia.blogg.se/
Postat av: Emma

fint nagellack :) vart är det köpt? :D

Bra skrivet! (:

2009-09-21 @ 07:26:15
URL: http://emmamatildaolivia.blogg.se/
Postat av: Emma

fint nagellack :) vart är det köpt? :D

Bra skrivet! (:

2009-09-21 @ 07:26:23
URL: http://emmamatildaolivia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0